Zwolnieni z teorii

Zwolnieni z teorii

UWAGA!!!            

AKTUALNE INFROMACJE NA TEMAT REALIZACJI POROJEKTU NA KOŃCU STRONY (należy przewinąć na sam dół)

Realizujemy projekt społeczny "Zwolnieni z teorii". nasze tematy to

1. “Oszczędzaj jedzenie, nie wyrzucaj!”

2.  "Jesteś na chodniku lub drodze? Włącz myślenie!"

 

========================

2.03.2022

 

 

 

Nasz projekt "Jesteś na chodniku lub drodze? Włącz myślenie!" Jest na etapie realizacji.

Ostatnia środa, 2 marca był dniem realizacji kolejnego zadania, prelekcji na temat w jaki sposób się poruszać po chodnikach i drogach zgodnie z nowymi przepisami które weszły w życie w poprzednim roku i od stycznia roku bieżącego.

Partnerem w naszym projekcie jest Wydział Ruchu Drogowego Komendy Policji

w Cieszynie.

Wykłady prowadziły dziewczyny realizujące projekt – Anastazja i Klaudia z 2THŻ oraz starszy aspirant Szymon Kazimierczak.

W wykładach wzięły udział klasy 1TR, 1 TŻG, 1TF i 3RHP, razem 98 osób.

Dziękujemy pani Dyrektor Kani - Sitek za zgodę na przeprowadzenie prelekcji, panu aspirantowi za chwytające za serce tragiczne przypadki nieprzestrzegania przepisów ruchu drogowego. Dziękujemy za odpowiedzenie na wszystkie zadawane pytania.

 

Pod koniec wykładu każdy z uczniów biorących udział w prelekcji został poczęstowany ciastkiem. Każdy mógł sobie wybrać ciastko, z czekoladą i chili ci którzy nie zawsze przestrzegają zasad poruszania się po chodnikach i drogach lub z lukrem i skórką pomarańczową dla tych którzy

dbają o bezpieczeństwo swoje i innych i świadomie docierają na miejsce docelowe.

    

Więcej zdjęć na FB szkolnym.

Klaudia, Martyna, Laura, Martyna, Dominika,

Kornelia, Anastazja, Lilianna, Karolina z 2THŻ

opiekun uczniwów

Anna Petřek

========================

12.02.2022

Realizujemy w szkole projekt społeczny "Jesteś na chodniku lub drodze? Włącz myślenie!" odbywa się on w ramach Olimpiady "Zwolnieni z teorii". ostatnią sobotę, 12 lutego przy autostradzie DK 81 w Ochabach Małych (zjazd na Wiślicę) policjanci z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Katowicach i Komendy Powiatowej Policji w Cieszynie wspólnie z funkcjonariuszami Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego oraz uczniami naszej szkoły prowadzili działania "Bezpieczne ferie".

Akcja mała na celu zapewnienie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży korzystających z zimowego wypoczynku.

Był to początek kontroli udających się na ferie autokarów, które policjanci śląskiej drogówki prowadzili wspólnie z funkcjonariuszami ITD I z naszą pomocą.

Najmłodszym podczas kontroli czas umilał Sznupek - maskotka Śląskiej Policji. W którą była przebrana nasza Kornelia. Która razem z policją i dziewczynami rozdawali odblaski I edukowali małych uczestników ruchu drogowego.

Wspólne działania wszystkich służb powodują, że czas trwania kontroli jest krótszy i mniej uciążliwy dla kierującego i pasażerów.

Stróże prawa kontrolowali stan techniczny busów i autokarów, a także czasu pracy i stan trzeźwości kierujących. Jeżeli chodzi o stan techniczny, sprawdzane są każdorazowo elementy, które mają wpływ na bezpieczeństwo – układ hamulcowy, kierowniczy, układ wydechowy, stan opon, oświetlenie.

BARDZO DZIĘKUJEMY!!! Policji za umożliwienie towarzyszenia im podczas tej akcji i możliwość realizacji naszego projektu. Współpraca paru organizacji wzmacnia efekt danego działania.

Linki akcji w mediach:

Radio 90

TuŻory.pl

 

W akcji wzięły udział dziewczyny z zespołu realizującego projekt: Kornelia, Helenka, Martyna i Natalia z klasy 1TŻ I 2THŻ

 

     

     

             

========================

10.02.2022

Chcemy się z Wami podzielić wspaniałą informacją. Po 2 miesiącach elektronicznej biurokracji na platformie projektu przeszliśmy na etap REALIOZACJI.

w projekcie realizowanym z Wydziałem Ruchu Drogowego Komendy Policji w Cieszynie.

"Jesteś na chodniku lub drodze? Włącz myślenie!"

Były już chwile zwątpienia i frustracji czy my damy radę czy polegniemy?

Na koniec udało się, ale wielokrotnie powtarzaliśmy sobie powiedzenie

 

 

 

 

"Co nas nie zabije to nas wzmocni!"

========================

20.01.2022

Mamy już gotowy plakat i prezentację w projekcie,

Temat: “Oszczędzaj jedzenie, nie wyrzucaj!”

Helena, Szymon, Martyna, Julia, Oliwia,

atalia, Julia, Konrad, Maria i Oliwia z 1TŻ

 

 

 

 

 

 

 

 

PREZENTACJA

 

 

UWAGA!!!            

AKTUALNE INFROMACJE NA TEMAT REALIZACJI POROJEKTU NA KOŃCU STRONY (należy przewinąć na sam dół)

Realizujemy projekt społeczny "Zwolnieni z teorii". nasze tematy to

1. “Oszczędzaj jedzenie, nie wyrzucaj!”

2.  "Jesteś na chodniku lub drodze? Włącz myślenie!"

 

========================

2.03.2022

Nasz projekt "Jesteś na chodniku lub drodze? Włącz myślenie!" Jest na etapie realizacji.

Ostatnia środa, 2 marca był dniem realizacji kolejnego zadania, prelekcji na temat w jaki sposób się poruszać po chodnikach i drogach zgodnie z nowymi przepisami które weszły w życie w poprzednim roku i od stycznia roku bieżącego.

Partnerem w naszym projekcie jest Wydział Ruchu Drogowego Komendy Policji

w Cieszynie.

Wykłady prowadziły dziewczyny realizujące projekt – Anastazja i Klaudia z 2THŻ oraz starszy aspirant Szymon Kazimierczak.

W wykładach wzięły udział klasy 1TR, 1 TŻG, 1TF i 3RHP, razem 98 osób.

Dziękujemy pani Dyrektor Kani - Sitek za zgodę na przeprowadzenie prelekcji, panu aspirantowi za chwytające za serce tragiczne przypadki nieprzestrzegania przepisów ruchu drogowego. Dziękujemy za odpowiedzenie na wszystkie zadawane pytania.

Pod koniec wykładu każdy z uczniów biorących udział w prelekcji został poczęstowany ciastkiem. Każdy mógł sobie wybrać ciastko, z czekoladą i chili ci którzy nie zawsze przestrzegają zasad poruszania się po chodnikach i drogach lub z lukrem i skórką pomarańczową dla tych którzy dbają o bezpieczeństwo swoje i innych i świadomie docierają na miejsce docelowe.

Więcej zdjęć na FB szkolnym.

Klaudia, Martyna, Laura, Martyna, Dominika,

Kornelia, Anastazja, Lilianna, Karolina z 2THŻ

opiekun uczniwów

Anna Petřek

========================

12.02.2022

Realizujemy w szkole projekt społeczny "Jesteś na chodniku lub drodze? Włącz myślenie!" odbywa się on w ramach Olimpiady "Zwolnieni z teorii". ostatnią sobotę, 12 lutego przy autostradzie DK 81 w Ochabach Małych (zjazd na Wiślicę) policjanci z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Katowicach i Komendy Powiatowej Policji w Cieszynie wspólnie z funkcjonariuszami Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego oraz uczniami naszej szkoły prowadzili działania "Bezpieczne ferie".

Akcja mała na celu zapewnienie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży korzystających z zimowego wypoczynku.

Był to początek kontroli udających się na ferie autokarów, które policjanci śląskiej drogówki prowadzili wspólnie z funkcjonariuszami ITD I z naszą pomocą.

Najmłodszym podczas kontroli czas umilał Sznupek - maskotka Śląskiej Policji. W którą była przebrana nasza Kornelia. Która razem z policją i dziewczynami rozdawali odblaski I edukowali małych uczestników ruchu drogowego.

Wspólne działania wszystkich służb powodują, że czas trwania kontroli jest krótszy i mniej uciążliwy dla kierującego i pasażerów.

Stróże prawa kontrolowali stan techniczny busów i autokarów, a także czasu pracy i stan trzeźwości kierujących. Jeżeli chodzi o stan techniczny, sprawdzane są każdorazowo elementy, które mają wpływ na bezpieczeństwo – układ hamulcowy, kierowniczy, układ wydechowy, stan opon, oświetlenie.

BARDZO DZIĘKUJEMY!!! Policji za umożliwienie towarzyszenia im podczas tej akcji i możliwość realizacji naszego projektu. Współpraca paru organizacji wzmacnia efekt danego działania.

Linki akcji w mediach:

Radio 90

TuŻory.pl

W akcji wzięły udział dziewczyny z zespołu realizującego projekt: Kornelia, Helenka, Martyna i Natalia z klasy 1TŻ I 2THŻ

 

========================

10.02.2022

Chcemy się z Wami podzielić wspaniałą informacją. Po 2 miesiącach elektronicznej biurokracji na platformie projektu przeszliśmy na etap REALIOZACJI.

w projekcie realizowanym z Wydziałem Ruchu Drogowego Komendy Policji w Cieszynie.

"Jesteś na chodniku lub drodze? Włącz myślenie!"

Były już chwile zwątpienia i frustracji czy my damy radę czy polegniemy?

Na koniec udało się, ale wielokrotnie powtarzaliśmy sobie powiedzenie

"Co nas nie zabije to nas wzmocni!"

 

 

========================

20.01.2022

Mamy już gotowy plakat i prezentację w projekcie,

Temat: “Oszczędzaj jedzenie, nie wyrzucaj!”

Helena, Szymon, Martyna, Julia, Oliwia,

atalia, Julia, Konrad, Maria i Oliwia z 1TŻ

 

 

PREZENTACJA

 

 

 

 

 

 

========================

18.01.2022

Mamy już gotowy plakat i prezentację w projekcie  

           "Jesteś na chodniku lub drodze? Włącz myślenie!"

zostały one sprawdzone przez st. asp. Szymona Kazimierczaka pod kontem merytorycznym.

PREZENTACJA

 

========================

15.01.2022

Super !   zespół realizujący temat “Oszczędzaj jedzenie, nie wyrzucaj!”

przeszedł na etap realizacji projektu.

Helena, Szymon, Martyna, Julia, Oliwia,

Natalia, Julia, Konrad, Maria i Oliwia z 1TŻ

 

========================

5.01.2022

Olimpiada, projekt społeczny  "Zwolnieni z teorii",  jesteśmy na etapie Realizacji projektów!!!

I zespół : Helena,  Szymon, Martyna, Julia, Oliwia,

Natalia, Julia, Konrad, Maria i Oliwia z 1TŻ

Temat: Oszczędzaj jedzenie, nie wyrzucaj!”

 

II zespół :  Klaudia, Martyna, Laura, Martyna, Dominika,

Kornelia, Anastazja, Lilianna, Karolina z 2THŻ

 

Temat: . "Jesteś na chodniku lub drodze?. Włącz myślenie!"

 

 Zobaczcie ile projektów jest realizowane w poszczególnych województwach.

========================

21.12.2021

Wypełniliśmy i odesłaliśmy formularz etapu Planowania w naszym projekcie "Jesteś na chodniku lub drodze?. Włącz myślenie!"
Termin jego nadsyłania mija 13 stycznia, a nam się udało go odesłać już w połowie grudnia. Chcieliśmy mieć rezerwę czasową na ewentualne poprawki, jeżeli były by potrzebne. Projekt przechodzi na dalszy etap, czyli realizację dopiero po zatwierdzeniu go całej dokumentacji przez mentora.

Co musieliśmy umieścić w naszym Formularzu Planowania?

  • Określić planową liczbę beneficjentów opisać ich potrzeby. Musieliśmy określić, kto skorzysta z naszych działań i dlaczego zainteresuje się naszym projektem.
  • Przygotować strukturę podziału pracy (WBS).Wskazówki o tym, jak stworzyć dobry WBS znajdziecie tutaj: http://zwzt.link/wbsfilm. Możecie go wykorzystać przy robieniu planów innych przedsięwzięć.
  • Zaplanować zadania do wykonania.
  • Opisać kanały komunikacji projektu.  – Facebook, Instagram, YouTube, TikTok
  • Stworzyć długi opis projektu.
  • Opisać planowany sposób na pozyskanie budżetu i partnerów.

 

Ten projekt będzie realizowany z udziałem Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej Policji  w Cieszynie.

Klaudia, Martyna, Laura, Martyna, Dominika,

Kornelia, Anastazja, Lilianna, Karolina z 2THŻ

 ========================

16.12.2021

Udało sie nam wypełnić i odesłać formularz etapu Planowania w naszym projekcie “Oszczędzaj jedzenie, nie wyrzucaj!”

Termin jego nadsyłania mija 13 stycznia a nam się udało go odesłać już w połowie grudnia. Chcieliśmy mieć rezerwę czasową na ewentualne poprawki, jeżeli były by potrzebne. Projekt przechodzi na dalszy etap, czyli realizację dopiero po zatwierdzeniu go całej dokumentacji przez mentora.

Co musieliśmy umieścić w naszym Formularzu Planowania?

  • Określić planową liczbę beneficjentówopisać ich potrzeby. Musieliśmy określić, kto skorzysta z naszych działań i dlaczego zainteresuje się naszym projektem.
  • Przygotować strukturę podziału pracy (WBS).Wskazówki o tym, jak stworzyć dobry WBS znajdziecie tutaj: http://zwzt.link/wbsfilm. Możecie go wykorzystać przy robieniu planów innych przedsięwzięć.
  • Zaplanować zadania do wykonania.
  • Opisać kanały komunikacji projektu.  – Facebook, Instagram, YouTube, a może TikTok
  • Stworzyć długi opis projektu.
  • Opisać planowany sposób na pozyskanie budżetu i partnerów.   

Teraz zostalo nam tylko czekać na jego zatwierdzenie;')

========================

12.11.2021

 

Przed nami etap planowania w projekcie. Oba zespoły muszą w nim umieścić najważniejsze informacje, które pomogą w jego realizacji.

========================

9.11.2021

Działamy  w ramach projektu "Zwolnionych z teorii". Oszczędzaj jedzenie, nie wyrzucaj. Na ostatnich zajęciach wypróbowaliśmy 3 oryginalne przepisy. Dodatkiem do ciasta były fusy po kawie.  Powstały - szkockie herbatniczki - shortbread, pieguski z czekoladą gorzką i oczywiście fusami po kawie. kawowe herbatniki z orzechami.

Codziennie na świecie ludzie wypijają miliony filiżanek kawy, generując około 20 milionów ton fusów rocznie. Choć zwykle fusy po parzeniu kawy są wyrzucane do kosza, w kuchni można je z powodzeniem wykorzystać ponownie. Można z nich upiec wytrawne herbatniczki albo ciasteczka z czekoladą. Na szczęście pieczenie z użyciem fusów po kawie jest naprawdę proste. W ten sposób można przygotować dla siebie i domowników apetyczną przekąskę, ale również ograniczycie ilość wytwarzanych odpadów.

To nie koniec zastosowania fusów po kawie. Można z nich zrobić peeling do ciała albo nawóz dla roślin. To się nazywa zerowy odpad! Pewnie zadajecie sobie teraz pytanie, jaką wartość odżywczą mają fusy?!?!?!?, mają w ogóle jakąś?!?!?!?!?

Skrótem -  maja dużo przeciwutleniaczy, śladowe ilości kofeiny, są źródłem błonnika pokarmowego i pełnowartościowych aminokwasów z niskim indeksem glikemicznym.

Będziemy Was informować jakim "pseudo - odpadom" możemy dać drugie życie i mieć wspaniałe poczucie dbania o środowisko.

Dziękujemy Cukierni Bajka za dużą porcję świeżych fusów.

 

Helena,  Szymon, Martyna, Julia, Oliwia, Natalia, Julia, Konrad, Maria i Oliwia z 1TŻ

========================

28.10.2021

Olimpiada, projekt społeczny  "Zwolnieni z teorii",  jesteśmy na etapie utworzenie projektu na platformie i skompletowanie zespołu.

I zespół : Helena,  Szymon, Martyna, Julia, Oliwia,

Natalia, Julia, Konrad, Maria i Oliwia z 1TŻ

Temat: “Oszczędzaj jedzenie, nie wyrzucaj!”

 Każdego roku przeciętny Polak wyrzuca do kosza 235 kg żywności. Rocznie w skali całego naszego kraju to aż 9 mln ton. Na świecie do śmieci trafia aż 1,3 mld ton żywności w ciągu roku. Najczęściej wyrzucane produkty to pieczywo, owoce, wędliny i warzywa. Czy wiecie, że jedna trzecia żywności, która została na świecie wyprodukowana jest wyrzucana na śmieci? Jedna trzecia!

Niemarnowanie jedzenia jest dziś jednym z najważniejszych wyzwań, jakie stoi przed ludźmi. Celem naszego projektu  jest  przedstawienie sposobów jak tego uniknąć albo w znacznym stopniu ograniczyć.

Chcemy Wam pokazać, że świadome gospodarowanie żywnością może być bardzo proste, że ze składników które do tej pory traktowaliście jako coś nie jadalnego i do wyrzucenia, można zrobić smaczne i zdrowe potrawy. Przeprowadzone badania pokazały, że 72% klientów restauracji obchodzi sposób postępowania z odpadami żywnościowymi, 47% z nich jest na tyle zaniepokojonych, że byliby skłonni wydać więcej pieniędzy na jedzenie w miejscu, które aktywnie stara się ograniczać marnotrawstwo żywności. Zajmiemy sie tym problemem kompleksowo, zarówno od strony konsumenta indywidualnego jak i restauracji z których usług często korzystamy.

 

II zespół :  Klaudia, Martyna, Laura, Martyna, Dominika,

 

Kornelia, Anastazja, Lilianna, Karolina z 2THŻ

Temat: . "Jesteś na chodniku lub drodze?. Włącz myślenie!"

Według oficjalnych danych udostępnionych przez Komendę Główną Policji piesi biorą udział w około jednej trzeciej wszystkich wypadków drogowych, a aż 10% tych wypadków jest przez nich spowodowanych - korzystanie z telefonów komórkowych na przejściach, przemieszczanie się na hulajnogach elektrycznych po chodnikach, poruszanie się po jezdni

w terenie niezabudowanym po zmroku, bez elementów odblaskowych. Pieszy na drodze często nie wie, w jaki sposób powinien się zachowywać oraz jakie są jego ustawowo uchwalone prawa i obowiązki. Niestety z tego powodu wynikają nie tylko sytuacje zagrażające zdrowiu i życiu zarówno samych pieszych, jak i kierowców, ale też poważne utrudnienia w ruchu drogowym. Ostatnie zmiany wprowadzone ustawą Kodeks drogowy nie zostały do tej pory właściwie rozpropagowane. Celem naszego projektu jest przedstawienie naszym rówieśnikom i pieszym o jakich zasadach powinni pamiętać korzystając z dróg

i chodników. Znając zasady poruszania się pieszych, chronimy swoje życie i życie innych.

Ten projekt będzie realizowany z udziałem Wydziału Komendy Powiatowej Policji

w Cieszynie.

 

Olimpiada trwa od 30 listopada 2021 do 30 marca 2022 roku. Będziemy Was informować o kolejnych jej etapach

 

========================

15.09.2021

Rozpoczyna się kolejna VIII edycja Olimpiady "Zwolnieni z Teorii".

Zachęcam wszystkich uczniów (niezależnie od profilu), tych którzy chcą zrobić coś innego, a nie tylko się uczyć, do wzięcia w niej udziału.

W  tym projekcie, możecie rozwijać swoją kreatywność, możecie być samodzielni, Wy decydujecie jak ten projekt zrealizujecie - to Wy wybieracie temat projektu.

Zachęcam!, tu jest możliwość rozwinąć swoje skrzydła i zrealizować projekt, który da Wam ogromną satysfakcję.

Dodatkowo otrzymujecie Certyfikat, który jest honorowany przez pracodawców, ponieważ świadczy o Waszej przedsiębiorczości i Waszej wyjątkowości wśród innych absolwentów kończących szkołę i szukających pracy.

Zamieszczam plik informacyjny

o Olimpiadzie - Projekcie społecznym "Zwolnieni z Teorii

INFORMATOR

20 września, przyjdą do naszej szkoły wolontariusze  "Zwolnionych z teorii", w klasach opowiedzą czym jest ta Olimpiada (zajmą do 5 minut Waszego czasu).

W poprzedniej edycji wzięły udział 3 dziewczyny: Paulina, Weronika i Paulina z 4GA. Ich też możecie sie zapytać, co zyskały realizując z  SUKCESEM!!! swój projekt w ramach Olimpiady "Zwolnieni z teorii".

Przejdźcie na naszej stronie szkoły do zakładki DODATKOWE AKTYWNOŚCI - zobacz więcej - "Zwolnieni z teorii" i poczytajcie jak dziewczyny realizowały swój projekt.

Dla mnie jako nauczyciela, było to rozwijające i dające satysfakcję doświadczenie i dlatego tak gorąco Was zachęcam do uczestnictwa w kolejnej edycji.

Chętnych, którzy chcą się więcej dowiedzieć na temat tej olimpiady lub chcą w niej wziąć udział zapraszam do mnie.

========================

16.06.2021

 

Olimpiada "Zwolnieni z teorii", edycja 2020/21 dobiegła końca.

Udało się nam zakończyć nasz projekt społeczny "Energetyki - czy warto?".

 

 

Cieszymy się, że mimo to, że wokół szalała pandemia i spotykaliśmy się na każdym kroku z wieloma ograniczeniami, to udało się stworzyć takie miejsce, w którym znalazła się przestrzeń na praktykę, rozwój kompetencji przyszłości i radość z działania!

Dziękujemy bardzo pani dyrektor Bożenie Kani-Sitek za życzliwe wsparcie i pomoc w realizacji stacjonarnych warsztatów,  które odbyły się  w ramach projektu.

Podziękowania również kierujemy do Rady Rodziców, która wsparła nas finansowo w realizacji tego projektu. Dzięki temu mogłyśmy wydrukować plakaty informujące

o naszym projekcie jak i zakupić surowce potrzebne do realizacji warsztatów: "Zdrowe zamienniki energetyków",  w których uczestniczyło 51 uczniów naszej szkoły.

Dziękujemy Wszystkim, którzy w jakikolwiek sposób pomogli nam w realizacji tego projektu.

Zachęcamy Was, koleżanki i koledzy do uczestnictwa w kolejnej edycji tej olimpiady. Warto!!!

 

Paulina Mazur, Weronika Waleczek, Paulina Przybyło

 

Anna Petřek

========================

14.06.2021

 

 

 

Z przyjemnością informuję, że nasza szkoła znalazła się

Rankingu Szkół Zwolnionych z Teorii 2020/21.

Ranking Szkół Zwolnieni z Teorii to forma wyróżniania szkół, w których wyznacznikiem są kompetencje przyszłości. Nasza szkoła znalazła się wśród tych szkół, które aktywnie zmieniają polski system edukacji na bardziej praktyczny.

Ranking tworzony jest w oparciu o wyniki uczniów w Olimpiadzie Zwolnieni z Teorii. Dziewczyny, Paulina Maur, Paulina Przybyła i Weronika Waleczek, przez cały rok szkolny zdobywały praktyczne kompetencje organizując swój własny projekt społeczny, tym samym wypracowały naszej szkole miejsce w rankingu.

Zapraszam serdecznie na uroczystą Galę, na której zostaną ogłoszone wyniki.

Odbędzie się ona online już w najbliższy wtorek, 15 czerwca 2021 r. o godzinie 19:00 na facebookowej stronie Fundacji Zwolnieni z Teorii,

https://www.facebook.com/zwolnienizteorii

Galę uświetnią wystąpienia inspirujących gości oraz prezentacja wyników badania znajdującego się w raporcie “Odporni na lockdown" - raport o tym, co chroniło dobrostan młodzieży w trakcie pandemii”.

Gala Rankingu Szkół Zwolnieni z Teorii to świętowanie sukcesu całej społeczności szkoły, dlatego Wasza obecność na wydarzeniu pozwoli jeszcze lepiej docenić pracę i rozwój uczniów oraz nauczycieli zaangażowanych w jego realizację.

 Anna Petřek

========================

 

10.05.2021

 

 

Zakończył się  cykl warsztatów  w ramach projektu społecznego "Zwolnieni z teorii " - Energetyki - czy warto? 

 Zwolnieni z Teorii to największa Olimpiada, która inspiruje młodzież do rozwijania samodzielności w działaniu, innowacyjnego myślenia i kreatywności.  

Motywuje uczniów do działania społecznego i samodzielnego budowania własnej przedsiębiorczości, poprzez realizację zaplanowanego projektu. To kompetencje przyszłości, które pozwolą młodym ludziom nie tylko poradzić sobie na rynku pracy, ale też założyć własną firmę. 

 

 W ramach naszego projektu "Energetyki - czy warto ?" wzięło udział 51 uczniów. Na każdym spotkania odbył sie krótki wykład, część praktyczna i podsumowanie. Po krótkim wykładzie na temat składu, działania i skutków ubocznych napojów energetycznych, jego uczestnicy przystąpili do wykonania smacznych i zdrowych zamienników energetyków. 

 

Smoothe przygotowane z świeżych  owoców i warzyw, na bazie wody i mleka z dodatkiem cynamonu, miodu, orzechów włoskich, gorzkiej czekolady. 

Samodzielnie wykonane smoothe, możemy zabrać w butelce na wodę lub w bidonie, do pracy, szkoły, na przejażdżkę na rowerze czy wybierając się w dłuższą podróż a spadki energii i koncentracji niwelować zdrowym zastrzykiem energii. 

 Po warsztatach uczniowie wypełnili ankietę w której odpowiadali na pytania: co dały im te warsztaty?, czy były prowadzone w ciekawy sposób?, czy nadal będą pić napoje energetyczne czy raczej wybiorą zdrowe odpowiedniki?  

Wyniki jednoznacznie wskazują na to że świadomość czym są napoje energetyczne wśród uczestników znacznie wzrosła, a na pytanie czy nadal będą spożywać napoje energetyczne  odpowiedzieli: nie 51,8%, tak ale w mniejszych ilościach 39,3 % i tak, w tych samych ilościach jak spożywali wcześniej i 8,9 %. 

 

 uczennice: Paulina Mazur, Weronika Waleczek, Paulina Przybyła 

 

AP 

 

========================

7.05.2021

Wyniki ankiety po warsztatach "Energetyki-czy warto?"

 

Tak odpowiadaliście  przed rozpoczęciem projektu:

 

a tak po jego zakończeniu:

 

 

Dziękujemy Wam za Wasz udział w warsztatach. Dzięki Wam mogłyśmy zrealizować ten projekt, podzielić sie z Wami naszą wiedzą i przekuć ją w praktykę.

Paulina Mazur, Weronika Waleczek, Paulina Przybyło

 

AP

 

========================

07.05.2021

 

Zakończyliśmy cykl warsztatów w ramach projektu społecznego Zwolnieni z teorii "Energetyki - czy warto?

Mamy krótki filmik z jego przebiegu:

ENERGETYKI - CZY WARTO ?

AP

========================

 

30.04.2021

Zakończyliśmy cykl warsztatów w ramach projektu społecznego Zwolnieni z teorii "Energetyki - czy warto?

W warsztatach wzięli udział uczniowie z klas: 3KA, 3GA, 2TŻG, 1KSC - razem 51 osób.

W ramach każdego spotkania odbył sie krótki wykład, część praktyczna i podsumowanie.

Zdrowe zamienniki energetyków: koktajle i smoothie były przygotowywane wg poniżej zamieszczonych receptur.

 

Po warsztatach uczniowie wypełnili ankietę w której odpowiadali na pytania : co dały im te warsztaty?, czy były prowadzone w ciekawy sposób?, czy nadal będą pić napoje energetyczne czy raczej wybiorą zdrowe odpowiedniki? W najbliższym czasie zapoznamy Was z jej wynikami.

 GALERIA

Paulina Mazur, Weronika Waleczek, Paulina Przybyła.

 

AP

========================

 

26.04.2021

 

 

 

Za nami pierwszy cykl warsztatów  "Napoje energetyczne - czy warto?  

Po krótkim wykładzie na temat składu, działania i skutków ubocznych napojów energetycznych, jego uczestnicy przystąpili do wykonania smacznych i zdrowych zamienników energetyków.

Smoothe przygotowane z świeżych  owoców i warzyw, na bazie wody i mleka z dodatkiem cynamonu, miodu, orzechów włoskich, gorzkiej czekolady.

Zobaczcie sami jakie koktajle zostały wyczarowane.

 GALERIA

Samodzielnie wykonane smoothe, możemy zabrać w butelce na wodę lub w bidonie, do pracy, szkoły, na przejażdżkę na rowerze czy wybierając się w dłuższą podróż a spadki energii i koncentracji niwelować zdrowym zastrzykiem energii.

 

Paulina Mazur, Weronika Waleczek, Paulina Przybyła

 

AP

========================

21.04.2021

 

 

 

Mimo ograniczeń związanych z szalejącym korona wirusem w Zespole Szkół Ekonomiczno-Gastronomicznych w Cieszynie realizowany jest projekt społeczny "Zwolnieni z teorii". Zwolnieni z Teorii to największa Olimpiada, w której do tej pory ponad 80 tys. uczniów z całej Polski, zrealizowało już ponad 2,8 tys. projektów społecznych, które pozytywnie wpłynęły na życie ok. 15 milionów Polaków.

Podczas Olimpiady, uczniowie organizują własne projekty społeczne ucząc się samodzielności,  innowacyjności i kreatywności. Realizując  projekt odpowiadają na problemy czy sytuację danej społeczności. czerpią inspiruję do działania społecznego i samodzielnego budowania własnej przedsiębiorczości. Każdy finalista zdobywa certyfikat ceniony przez pracodawców na całym świecie. Najlepsze projekty co roku odbierają nagrody z rąk przedstawicieli najwyższych władz państwowych - premiera lub ministrów. Olimpiada objęta jest patronatem honorowy Ministerstwa Rozwoju. 

 Tematem realizowanego projektu jest:

 "Energetyki - czy warto"

Dlaczego taki?

Na pytania odpowiadają trzy uczennice,  które uczą się zawodu  w kierunku  technik żywienia i usług gastronomicznych: Paulina Mazur, Paulina Przybyła, Weronika Waleczek. Wszystkie trzy interesują się tematyką zdrowego stylu życia i zasadami prawidłowymi odżywiania.

 Do baczniejszego przypatrzenia się temu tematowi zainspirowała nas wiedza, którą mamy na ten temat i widok koleżanek  i kolegów  na korytarzach, kiedy widzimy ich z puszkami tego napoju w rękach. Chcemy im przedstawić obiektywny obraz tego wyrobu, tak aby każdy z nich wiedział z czym ma do czynienia, za co płaci kupując tego typu napoje i jaki mają one wpływ na jego organizm.

Ponadto realizacja projektu społecznego jest dobrym sposobem na zyskanie doświadczenia i umiejętności społecznych, które są bardzo ważne dla pracodawców. Za rok kończymy szkołę i chcemy wykorzystać zdobyte umiejętności w podjęciu dobrej pracy.

Czy napoje energetyczne są faktycznie niebezpieczne?

 Naszym zdaniem i na podstawie wyników wielu badań - TAK. Badania dowodzą, że około połowę konsumentów stanowią dzieci i młodzi ludzie do 25 roku życia. Sięgają po te orzeźwiające napoje, aby dodać sobie energii, poprawić wydolność fizyczną i umysłową, zapominają o fakcie, że takie działanie energetyków okupione jest niekorzystnymi skutkami dla organizmu. 

Za pobudzające działanie napojów energetycznych odpowiedzialne są bowiem psychoaktywne składniki znajdujące się w ich składzie, takie jak: kofeina, tauryna czy wyciąg z guarany. Niektóre z nich zawierają także efedrynę, to związek silnie stymulujący, ale mogący powodować szereg skutków ubocznych w postaci drżenia rąk, wzmożonego wydzielania śliny, przyspieszonego bicia serca, a także uzależnienia.

Ponadto, przeciętna puszka napoju energetycznego (250 ml) zawiera ok. 6-7 łyżeczek cukru.

Spożywanie nawet małych ilości napojów energetyzujących ma dla organizmu człowieka niekorzystne skutki. Takie z nich jak kłopoty ze snem czy koncentracją, podrażnienie śluzówki przewodu pokarmowego, problemy żołądkowe. 

W wielu krajach w związku ze spożyciem energetyków zaobserwowano wystąpienie stanów lękowych, halucynacji, a nawet drgawek czy depresji.

 

AP

========================

06.04.2021

Jak Zwolnieni z Teorii wpisują się

w podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej?

Ministerstwo   Edukacji  Narodowej   ogłosiło   podstawowe   kierunki  realizacji   polityki oświatowej   państwa   na   rok   szkolny 2020/21,   a   wśród   nich   m.in.   znajduje   się rozwijanie   samodzielności,   innowacyjności   i   kreatywności   uczniów   jako   pierwszy punkt priorytetów edukacyjnych.

Jeszcze nigdy kierunki realizacji polityki oświatowej nie były tak bardzo zbieżne z realiami i oczekiwaniami rynku pracy, zarówno dzisiejszego, jak i tego w przyszłości. Pierwszy raz w historii Minister Edukacji Narodowej w pierwszym   punkcie   priorytetów   umieszcza   rozwijanie samodzielności, innowacyjności i kreatywności uczniów. I za to składają nam się ręce do oklasków, bo jako Zwolnieni z Teorii rozwijamy od dawna te trzy kluczowe kompetencje wśród młodzieży, która w ramach naszej olimpiady realizuje własne, prawdziwe projekty społeczne. Od lat rozwijamy kreatywność, innowacyjne myślenie i samodzielność w działaniu tysięcy uczniów w całej Polsce. Uczniowie realizują samodzielnie zaplanowane projekty, które odpowiadają na problemy czy sytuację danej społeczności. W ten oto sposób młodzież organizuje biegi charytatywne na rzecz   schronisk, kampanie dotyczące zdrowego odżywania czy akceptowania osób z łuszczycą i wiele innych.

Wiedza, którą sprawdza np. egzamin maturalny, ma marginalne znaczenie na rynku pracy. Pracodawcy zwracają uwagę przede wszystkim na doświadczenie i rozwinięte umiejętności społeczne. Dlatego cieszy nas fakt, że poza naszą inicjatywą, będą one w końcu także priorytetem w szkołach. 

Wpisanie tego kierunku jako priorytet, może umożliwić zmianę polskiej edukacji na lepsze. Trzeba jednak uczciwie przyznać, że droga do tego nie jest prosta, ponieważ poza tym pierwszym, ale bardzo ważnym krokiem, na ten moment szkoły nie zawsze mają dostęp do konkretnych narzędzi pozwalających na realizację tego celu. Dlatego to obecny rok szkolny daje możliwość, aby starać się takie narzędzia stwarzać, testować i próbować wdrażać do polskich placówek oświatowych.

W olimpiadzie Zwolnieni z Teorii udział wzięli już uczniowie z 20% liceów i techników w Polsce, a wspierali ich nauczyciele z co drugiej takiej szkole. Działanie w ramach tej inicjatywy jest całkowicie bezpłatne i wymaga jedynie pokazania młodzieży takiej możliwości do działania – cała wiedza i wskazówki dotyczące praktycznego działania znajdują się na platformie cyfrowej.

Obecnie tysiące dyrektorów szkół zastanawia się, jakie działania podjąć, aby móc zrealizować nowe priorytety MEN. Rozwiązaniem może być zaangażowanie się w działanie Fundacji Zwolnieni z Teorii, która z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych inspiruje młodzież do działania społecznego i samodzielnego budowania własnej przedsiębiorczości: “W mojej ocenie projekt wpisuje się w realizację priorytetowego kierunku polityki oświatowej państwa oraz w zadania stojące przed systemem oświaty, opisane w ustawie Prawo Oświatowe. Patrząc na projekty i zaangażowanie młodzieży w ich realizację to nawet przerasta ambitne ramy priorytetowych kierunków na rok 2020/2021”, powiedział Rafał Lew-Starowicz z Departamentów Podręczników, Programów i Innowacji w MEN.

 Tekst przytoczony ze strony: https://zwolnienizteorii.pl/app/wiedza/artykul/1345

AP

========================

3.03.2021

Udostępniamy Wam plakat i prezentację, to nasze narzędzia, które pozwolą nam na bardziej rzetelnie i ciekawe przedstawienie tematyki naszego społecznego projektu realizowanego w ramach "Zwolnionych z teorii"

 

 

 

PREZENTACJA

Paulina Mazur, Paulina Przybyła, Weronika Waleczek

AP

========================

17.02.2021

PODZIĘKOWANIA DLA WAS

Dziękujemy naszym koleżankom i kolegom, którzy wzięli udział w listopadzie, w ankiecie

"Napoje energetyczne - czy warto?", było ich 400.

Wyniki Waszych odpowiedzi zostały uwzględnione w prezentacji, która będzie przedstawiona na warsztatach planowanych na marzec i kwiecień .

Na nich nauczycie się przygotowywać koktajle, które mają na organizm takie samo pobudzające działanie jak Energetyki, ale są znacznie zdrowsze.

Warsztaty odbędą się z zachowaniem reżimu sanitarnego. O ich terminie Was poinformujemy.

 

 

 

Paulina Mazur, Paulina Przybyła, Weronika Waleczek

 

AP

========================

 15.02.2021

Mimo ograniczeń związanych z szalejącym korona wirusem w naszej szkole jest realizowany projekt "Zwolnieni z teorii",  jego temat:

 "Energetyki - czy warto"

Dlaczego taki?

Do baczniejszego przypatrzenia się temu tematowi zainspirowała nas wiedza, którą mamy na ten temat i widok Was na korytarzach, kiedy widzimy Was

z puszkami tego napoju w rękach. Chcemy Wam przedstawić obiektywny obraz tego wyrobu, tak aby każdy z Was wiedział z czym ma do czynienia, za co płaci kupując tego typu napoje i jaki mają one wpływ na jego organizm.

 

OPIS PROJEKTU

Nasz projekt przedstawia problematykę dotyczącą picia energetyków. Niestety są one ogólnodostępne, co oznacza, że może je kupić nawet nastolatek. Wyglądają nieszkodliwe, ale tak naprawdę mają ogromny wpływ na nasz organizm. Po wypiciu napoju energetyzującego przez nastolatka często występują objawy towarzyszące zawałowi a także przyczyniają się do wzrostu agresji czy też uzależnienia. W Polsce jest ponad 50 rodzajów napojów energetycznych. Nazywa się je też psychodrinkami bądź napojami energetyzującymi. Wiele ludzi, którzy sięgają po te napoje nie zdają sobie sprawy, jaki mają wpływ na nasz organizm oraz zdrowie. W naszym projekcie chcemy pogłębić Waszą wiedzę na ich temat. Przedstawimy Wam czym są? jaki mają skład? jak wpływają na organizm oraz przedstawimy zdrowsze zamienniki tego produktu. Mamy nadzieję, że dzięki naszemu projekcie ograniczycie picie energetyków, a nawet zrezygnujecie z dalszego picia ich.

Fanpage na facebooku : https://www.facebook.com/Teamprojekt

 

Paulina Mazur, Paulina Przybyła, Weronika Waleczek - 3GA

 

AP

========================

18.01.2021

NASZA SZKOŁA TEŻ JEST W TYM PROJEKCIE

Prezentacja    "Zwolnieni z teorii"

 

AP

 

2022/09/09

Jesteś na chodniku lub drodze? Włącz myślenie!

Czytaj więcej

2022/09/09

Realizacja projektu

Czytaj więcej

2022/09/09

Zwolnienie z teorii “Oszczędzaj jedzenie, nie wyrzucaj!”

Czytaj więcej

2022/09/09

Patrz i słuchaj, to może uratować ŻYCIE

Czytaj więcej

2022/09/09

Realizujemy projekt społeczny “Oszczędzaj jedzenie, nie wyrzucaj!”

Czytaj więcej

2022/09/09

Prelekcje w SP 1 w ramach projektu

Czytaj więcej

2022/09/09

HURAAAAAAAA udało się, nasz projekt został pomyślnie zakończony

Czytaj więcej

2022/09/09

!!! SUPER INFORMACJA !!!

Czytaj więcej

2022/09/09

Zakończenie olimpiady

Czytaj więcej

2022/09/08

Prelekcja w Szkole Podstawowej nr 3 w Cieszynie

Czytaj więcej